Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, mars 06, 2007

Utmanad

Hannele http://hannelesparadis.blogspot.com/ har utmanat mig! Jag skall skriva sex underliga saker om mig.
1. Alla är vi unika och därmed "underliga". Några saker är då mina speciella underligheter såsom:
2. Trädgårdstok som saknar egen trädgård. Som tur är har jag rabatter i mitt område som jag får påta i.
3. Hysterisk Bob Dylanfan. Åker på i stort sett alla hans konserter i Sverige och ibland blir det också några nordiska. Det är han värd eftersom ingen konsert är den andre lik.
4. Kvinnlig politiker. I min familj är det kvinnorna som är politiskt engagerade och aktiva, inte männen.
5. Nattarbetare. Vaken på nätter då jag arbetar och sover därefter på dagen.
6. Ensamstående utan barn. Alla barn brukar tycka att det är jättekonstigt att jag inte är gift och har egna barn. Eftersom sanningen kommer från barn o idioter så måste det ju vara så!
(7.) Låginkomsttagare i Danderyd och moderat. Tycker jag inte är ett dugg konstigt, helt naturligt. Har man ont om pengar vill man inte att samhället skall slösa bort de pengar man betalar i skatt. Så moderat politik är självklar. Att sossar tycker det är en underlighet, det får stå för dem!

Detta är bara en del av mina konstigheter. På Hanneles blogg kan ni läsa om hennes och några andras underligheter.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Att vara trädgårdstokig utan att ha egen trädgård, det tar priset :)
Tack, Ingrid, för att du antog min utmaning, kram

12:08 em  
Blogger Ingrid E said...

När det gäller Bob Dylanhysterin så brukar jag säga att det är nyttigare att vara lite organiserat tokig än bara tokig.

12:14 em  
Anonymous Anonym said...

Det är ju just Dina "tokigheter" som gör Dig så kul. Men jag håller med Hannele att trädgårdsmanin tar priset. Att Du övergav Göteborg var väl också tokigt.
Kram Annika

1:14 em  
Blogger Ingrid E said...

Det skall erkännas att när det var som vintrigast här och snorhalt ute så funderade jag faktiskt på att flytta väster ut igen.

4:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home