Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, mars 05, 2007

Sådd 2

Nu har det gått två veckor sedan jag sådde mina frön. Nu har det kommit upp grönt från alla sorterna. Ännu har alltså ingen misslyckats totalt. Än så länge är det bara de första sk hjärtbladen som har kommit fram.

Hjärtbladen är viktiga. Så här skriver Rupestris i Halmstad på www.alltomtradgard.se/forum
"Fröet har med sig ett matpaket, näring, som räcker för att bilda hjärtbladen och den första delen av roten. Hjärtbladens uppgift ät därefter att ombilda ljusenergin till kolhydrater, socker, som växten kan använda för att växa vidare. Blir hjärtbladen skadade bli näringsproduktionen nedsatt och plantan svälter."

Efter att ha fått denna viktiga kunskap behandlar jag hjärtbladen med största respekt. Forumet är toppen och rekommenderas varmt till alla trädgårdsvänner.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej, jag har en utmaning till dej på min blogg.

10:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home