Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

söndag, januari 28, 2007

Gospel

Igår var jag på Berwaldhallen och hörde på gospel. Faitful kallades konserten som var ett samarr mellan Ersta diakoni och Stockholm Gospel till stöd för kvinnor utsatta för våld och hat. Vill man stödja det viktiga arbetet är plusgirot 90 00 54-8.

På konserten sjöng halva gospelkören - 900 sångare! De fick ha två konserter för att alla 1 800 sångarna skulle få plats på scen. Medverkade gjorde också Louise Hoffsten och Marika Lagercrantz. Det var en fantastiskt upplevelse!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Påminner mej om min korta körkarriä, där kören tog sökert en kvart att promenera in och knö sej på scenen.

3:09 em  
Blogger Ingrid E said...

Hur många var ni i er kör? Det var mäktigt med 900 sångare. Nästa år kanske de kan fixa större lokal så att hela kören får plats. Kommer du hit då?

5:07 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

200-300 eller var vi ännu flera, hela Annedalskyrkan såg full ut vid övningarna, med den berömde Jerker Leijon, Vi-som-inte-kan-sjunga.

5:32 em  
Blogger Bloggblad said...

Den konserten skrev jag också om - fast jag var inte där... men jag skriver i församlingsbladet, och kören jag skrev om skulle dit. Så jag har fått rapporter om konserten.
Var du med och sjöng?

3:21 em  
Blogger Ingrid E said...

Undrar hur många bloggare de fanns i kören? Själv höll jag mig till publiken och vi fick sjunga vi med!

3:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home