Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, november 21, 2006

Gips av, stödstrumpa på!

Nu har jag varit på DS och tagit av gipset. Det gick alldeles utmärkt. Även denna gång var det Linnea som tog hand om mig, en undersköterska som verkligen kan sitt jobb. Istället för gips blir det nu stödstrumpa i två veckor, har fått lära mig att fotleder svullnar väldigt lätt.
Linnea fick mig också att ta mina första steg utan gips, det var otäckt, efter några steg gick det riktigt bra. Sedan blev det besök hos sjukgymnasten som gav mig några övningar och följde med mig på första "promenaden" i deras korridor. Efter ett tag fick jag pröva på att gå med bara en krycka och det gick jättebra. Hemma går jag nu med en krycka, utomhus med två. Det gör lite ont i fotleden men det går framåt.
Benet tyckte jag såg ganska OK ut. Dock var det alldeles prickigt och det visste vare sig Linnea eller läkaren vad det kunde vara. Hoppas prickarna försvinner nu när det blir luftigare runt benet och det får smörja för huden är uttorkad.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Ingrid,

Härligt att gipset är borta och att du nu blir mer rörlig igen. Träna på nu så att du snart kan vara ute och stavgå igen! Kram Anne

4:50 em  
Blogger Ingrid E said...

Tack! Här skall tränas men aldrig mer i skogen. Asfalten duger bra för mig!
Kram!

4:54 em  
Anonymous Anonym said...

Härligt! Det skulle Magda också göra denna vecka. Nu får du träna lite fallteknik, innan du går ut igen..

8:06 em  
Anonymous Anonym said...

Ingrid.
Det går längsamt fram men det går ¨ändå fram!!! Vi hurra för den resan när vi kom tll Köpenhamn!!
Nu blir du väl "fit for fight" för Dragör! Det var väldigt vilken lång tid det taget för att komma så här långt - och så fort det hände!!!
Här är allt väl-
Kram från
Moster J.!

8:49 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Fallet i sig gick bra. Det var att jag vred foten somgjorde brottet så fult.
Hej moster! Ser fram emot resan till Dragör. Förhoppningsvis går jag bättre då.
TÅLAMOD är det viktigt att ha så att man inte gör sig illa igen under träningen.
Kram!

1:21 em  
Anonymous Anonym said...

Hej
Bra rapport senast, och nu är Du väl riktigt försiktig!
När skall Du till Dragör? Blir det uppehåll i Gbg?

Må väl
Annika

1:55 em  
Blogger Ingrid E said...

Hej Annika! Lovar att vara försiktig om du är det också! Om ett par veckor blir det resa till Dragör. Göteborg väntar jag med till jul. Hoppas att vi kan ses då!
Kram!

5:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home