Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, november 08, 2006

Utflykt!

Idag har jag för första gången varit ute själv med mitt brutna ben. Taxifärden in till Moderaterna i Gamla Stan gick utmärkt liksom seminariet. Äventyret började när jag skulle därifrån! Syndikalisternas ungdomsförbund och några andra halvskumma organisationer hade bestämt sig för att demonstrera mot moderaternas partikvarter (där det knappt finns en politiker), inte mot riksdagen eller regeringen. Och detta just som jag skall bege mig där ifrån. Eftersom slöddret -för det är vad det är- senast slagit sönder Timbros lokaler tog polisen ingen risk utan avspärrade kvarteret. Så det var bara för mig att stappla ut via en bakdörr och gå med kryckor över kullerstenarna. Ett litet äventyr som gick bra.
Imorgon kommer bilder från en i övrigt intressant och bra dag och kväll!