Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

söndag, november 12, 2006

Arméns musikkår 2006 finalkonsert

Ikväll har jag varit i Berwaldhallen och lyssnat på Arméns musikkår årgång 2006 och deras sista konsert. Väldigt speciellt för mig eftersom det var sjätte gången som jag lyssnade till dem i år. Det har varit Kungens födelsedag, Berwald i våras, Kungsträdgården, Högvakten, Globen och nu Berwald igen. Det är roligt att ha följt dem och kunnat se och höra hur fint de har utvecklats. Orsaken är inte något stort intresse för marschmusik utan för att Markus har gjort sin värnplikt som saxofonist i musikkåren.
Markus, saxofon, tvåa från höger.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ingrid, jag njöt, det var otroligt fin konsert. Men varför stals alla solon från musiksoldaterna på deras sista konsert av de nyanställda?!
Tänk, så mycket man hinner i huvudstaden på en timme, fast kallt var det.
/Markus stolta omusikaliska mamma

10:27 fm  
Blogger Ingrid E said...

Vem vet du kanske egentligen är jättemusikalisk men har aldrig fått träna den sidan!
Nu får vi hoppas på att vi har orsak att gå på konserter igen om två år! Jag håller tummarna i januari!

12:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home