Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

måndag, september 11, 2006

Aktiv dag

Idag har det varit en aktiv dag som började med tvätt hemma i morse och slutade med telefonringning till väljarna. Egentligen är jag inte så positiv till telefonringning men har lite ändrat åsikt efter idag. Flera samtal var riktigt givande och mycket trevliga. Smartast tycker jag den var som gav mig två minuter för att presentera moderaternas politik för Danderyd! Glädjande nog tyckte hon att det verkade bra.

Och mitt på dagen hann jag rensa en del av en rabatt i det ganska fina vädret. Det har vuxit mycket efter senaste tidens regnande.
Hittade bl a denna växt. Undrade väldans vad det var och skrev till slut en fråga på
www.alltomtradgard.se/forum/ och fick som vanligt svar: Den kallas gult blågull, doftgull eller gullblågull. Latin:Polemonium pauciflorum. Den är riktigt söt!