Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, augusti 22, 2006

Valstuga??

Idag skulle det vara dags för mitt första pass i moderaternas valstuga i Mörby Centrum, Danderyd.
Jag var där men det var inte valstugan! Det blev att stå utomhus och tack o lov så var vädret fint. Det blev ett par timmar med många besök och trevliga pratstunder.


Danderyds kommunalråd Gunnar Oom och Boris von Uexküll.


På eftermiddagen kom så valstugan, eller rättare sagt en brädhög. Kommer det att bli en valstuga av detta? Cecilia vår valstugechef och kvinnorna på bänken verkar följa arbetet med stort intresse.
Imorgon kl 14 har jag ett nytt pass och jag hoppas att det blir i valstuga!

5 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Tre av våra pojkar (alla tre :) ska få rösta för första gången.
För fyra år sedan var O. fyra dagar för ung...

12:37 em  
Blogger Ingrid E said...

Jag hoppas att de använder sin rösträtt. Det är viktigt att ungdomar går och röstar. Det är deras framtid som det handlar om t ex ett samhälle där ungdomar får den bästa utbildningen som sedan ger dem kvalificerade arbeten.

1:01 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Ja, de röstade till och med i kyrkovalet (jag kanske påminde :)

2:01 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Ny undersökning:
"Bloggsveriges politiska sympatier är tämligen jämt fördelade mellan höger och vänster. Bland de som bloggar har vänsterblocket en liten övervikt, men typläsaren röstar helst på moderaterna."

6:22 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele var hittade du denna undersökning?
Hoppas att typläsaren går och röstar! :-)

6:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home