Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, september 02, 2006

Åtgärder NU mot kvinnovåldet!

Igår kväll var vi ett tjugotal moderatkvinnor som var ute på Stureplan och delade ut flygblad mot kvinnovåldet. Mycket uppskattat initiativ. Vi hade med oss överfallslarm som vi gav bort. Dessa var väldigt populära och gick åt som smör i solsken. Skrämmande! Min förhoppning är att de aldrig skall behövas användas. Vi kvinnor och unga tjejer måste kunna gå trygga ute.
Våldet mot kvinnorna är en mycket viktig fråga för mig.
Här lokalt i Danderyd verkar jag för att socialens personal skall utbildas ang kvinnovåldet. Kvinnojouren gör ett fantastiskt arbete. I år har vi ökat kommunens bidrag till jouren.
Gårdagens flygblad. Klicka på bilden så kan du läsa texten bättre.

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Moderaterna har faktiskt haft många bra iniativ för kvinnor i svag ställning, det borde vara mer känt.

7:56 em  
Blogger Ingrid E said...

Ja helt rätt, detta har varit prioriterade frågor länge. Tragiskt att mer behövs göras och då tänker jag på de kvinnor som är utsatta. Tragiskt att det fortfarande är så.

8:04 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Ingrid
Nu är det bara att hålla tummarma och hoppas att ditt arbete bär frukt!!! Det blir spännande i morgon!!!!
Men jag kan inte undgå att tänka på din mamma som du brås på - tänk vad ni gjort för moderaterna fast det började ju med mamma - din mormor!!!
Lycka till i morgon.
Kram Lill-Lill

8:01 em  
Blogger Ingrid E said...

Ja, jag har en annorlunda bakgrund - aktiva kvinnor i politiken. Även min faster var aktiv. Moderat i Kungsbacka. Och så Gunvor Ryding, pappas kusin som satt i riksdagen för vpk!

11:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Home