Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, augusti 24, 2006

Ny cykel

Nu har jag investerat i en ny cykel eftersom den gamla höll på att bryta ihop. Det blev en Crescent STCX8 Dam Street 28" 8växlad, fotbroms (Årsmodell 2006). Inhandlad hos Cykelkraft i Täby. Tack Kajsa för tipset. www.cykelkraft.se
Jag tycker att det är bedrövligt att vi inte har någon cykelaffär i Danderyd. Förhoppningsvis blir det en sådan i det nya köpcentrat i Enebyberg!
Det var inte kul att cykla hem i ösregnet igår!
Visst är den väl snygg? Ser nu fram emot lite cykling igen. Och ny, matchande hjälm är för mig självklart efter mina besök i asfalten och jag vet ju hur det låter när cykelhjälmen slår i sten.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Grattis till ny cykel!! Och tjusig är den! Ser även ut att klara lång-cykel-turer.Ta det försiktigt i regnhalkan. Fin hemsida, förresten. Vad duktig du är! Kram

5:49 em  
Blogger Ingrid E said...

Tack för de snälla orden.
Hoppas också på lite långfärder, om ej ända till Barcelona.
http://www.simplesite.com/cyklisterna
Kram! Ingrid

8:01 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Grattis till ny cykel, Ingrid, stilig.
Jonas sa häromdagen; "Jag ska ut och cykla lite."
Efter några timmar ringde han hem: "Jag är i Skene (80 km) och stannar här och sover över hos flickvännen."
Det hade regnat hela vägen - och Jonas hade inga reservkläder eller regnkläder med sej, så han var lite blöt i skolan nästa dag...

8:46 em  
Blogger Ingrid E said...

Tack Hannele.
Det är väldigt vad sportiga och alerta dina ungdomar är!
Om du går in på länken till Cyklisterna (inlägg ovan) så kan du läsa om Kajsas cykeltur till Barcelona, kanske något för Jonas?
Kram! Ingrid

11:13 fm  
Anonymous Anonym said...

Det är en mycket snygg cykel. Den står fint i källaren till våren. Kram

9:49 em  
Blogger Ingrid E said...

Tyvärr står cykeln inne nu pga mitt brutna ben. Hoppas vi slipper snö och is så att jag kan ta fram den igen när gipset åkt av om tre veckor.

1:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home