Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, juli 16, 2010

Mer Dahlia, i rabatten.

Denna torra sommar räddas av Dahliorna som blommar så fint.
Dessa fick jag från föreningen. De stod förra sommaren i områdets urnor och skulle kastas. Fick några med orden "tror inte de kommer igen".
De stod i källaren, ute var det - 20 grader, vågar inte tänka på hur få grader det var i källaren.
Så äntligen vår och de fick komma i kruka med riktig jord. Och de levde, nu blommar de så fint i min rabatt. Mina egna surar fortfarande men blomning är på gång.

2 Comments:

Blogger Hanneles bokparadis said...

Dahlior är så fina, blommar flitigt.

5:41 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Gillade inte Dahlior förut. Tyckte de var plastiga + att de måste grävas upp över vintern. Nu gillar jag dem skarpt.

4:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Home