Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

söndag, maj 30, 2010

Hamnens dag i Stocksund

Har haft en mycket trevlig helg. Det började i fredags kväll med besök av broder Kjell och Kerstin, fortsatte i lördags med Hamnens dag i Stocksund och avslutades igår med Hagaparkens dag och middag med Sigges fan-club hos Sigge med matte.

Tyvärrr har jag dataproblem så därför förseningen med bilderna från lördagens hamnbesök.
Hamnens dag har varit varje vår i flera år nu, sedan hamnen blev så fin bl a med den nya gymnasieskolan. Förutom attt skolan visas upp är sjöräddning, kustbevakning, brandkår ambulans med och visar upp sig. Populärt, inte minst bland barnen och deras fäder.
Naturligtvis är Klart Skepp med och visar upp sina båtar, segelfartyg och modernare saker. I år var Sofia Linnea med, en ny bekantskap för mig.
Danderyd är en kustkommun. Det tänker man inte så mycket på inne hos mig i Danderyd men här i Stocksunds Hamn får man en rejäl påminnelse om att så är fallet.
För mig var det första gången som jag kunde vara med på Hamnens dag, återkommer gärna.
En trevlig utflykt som delvis förstördes av dåligt väder men som tur var fick jag fint väder på min promenad till Stocksund. Naturen är ju så underbart vacker nu så det är bara att njuta.

3 Comments:

Blogger NinaH said...

Så trevligt det det ser ut!!
Och skymtar jag inte en båt med "rätt" namn till höger på näst sista bilden också?! Eller är det önsketänkande av mig....?;-)
Du frågade om kameran....(på Facebook)
Fortsatt nyfiken?;-) Välkommen till min blog- och läs näst sista posten där!;-)

10:34 em  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Klart trevlig dag.
Båten heter Symfoni, passar kanske? Nu till din blog!

1:37 fm  
Anonymous Hanneles paradis på Hisingen said...

Att Hisingen är en ö tänker väl inte alla på heller..

11:47 fm  

Skicka en kommentar

<< Home