Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

lördag, juni 20, 2009

Sommarskrud, sommarsolståndet

Så vackert det är nu. På promenaderna njuter jag av de vackra sommarängar som finns i trädgårdarna här. Ovan är det Vallmo och undre bilden tror jag är Lavendel och Salvia. Underbara färgklickar.
I natt är årets kortaste. Jag hoppas på fint väder så att vi får njuta av den.
I dessa tider blir alla poeter, tom SMHI eller vad sägs om "då skymning övergår direkt i gryning". Jag älskar denna tid!

6 Comments:

Blogger Anna tassar in.. said...

Ja men du det är ju helt makalöst fint den här tiden man vill ju inte sova knappt...underbara blommor där du..det är så vackert ute nu..så vi måste passa på att njuta..och tänk det gör vi ju oxå..kram på dig lilla Ingrid från Anna

4:03 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Helt riktigt - det gäller att njuta nu. Sova kan vi göra i vinter.

4:24 em  
Blogger Resa med Herbert said...

Hej Ingrid!

Ja det är en underbar tid. Jag håller med SMHI, det blir aldrig riktigt mörkt.

Underbara blommor du har fotat.

En fortsatt skön Midsommar önskar jag dej,

Irene

7:27 em  
Blogger Ingrid E said...

Irene! Det är så underbart nu. Vill ha värme så att man kan vara ute i de ljusa nätterna och njuta.
Hoppas att du är nöjd med din midsommar ch får en fortsatt bra helg.

7:54 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Vackert, visst är det fint nu.

12:02 fm  
Blogger NinaH said...

Instämmer! Vi var på promenad efter lantlig väg idag. Så vackert med alla blommor som kantade vägen! I denna ljuva somamrtid!

9:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home