Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

söndag, juni 24, 2007

En lite blöt

Rosen på framsiderabatten var i förmiddags fortfarande blöt efter gårdagens regnande. I eftermiddag har vi dock haft en strålande sommardag. Underbart!
Den här rosen har en liten historia. Vår tidigare trädgårdentreprenör hade fått i uppdrag att gräva upp rosor på ett annat ställe. Det var inget fel på rosorna så han tog dem med sig och erbjöd mig att ta. Två st tog jag. En planterade jag i framsiderabatten. Den verkar stå ut med det utsatta läget och blommar varje år så fint + att den doftar gott.

2 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Vacker röd färg. Jag gillar röda rosor, köper ldrig en ros som inte doftar.

7:20 em  
Blogger Ingrid E said...

Viktigt att rosen doftar. Allt för många sorter idag som tappat doften. Hoppas att de kommer åter.
Visst är det en fin färg. Och jag ser rosen från min balkong.

8:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home