Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, maj 15, 2007

Platespotting

Min förmodligen knasigaste aktivitet började jag med sommaren 2005. Man skall räkna bilar dvs deras nummerplåtar. Man börjar med 001 och fortsätter till man kommit till 999. Enkelt eller hur? Men det är knepigare än man kan tro. Numren måste komma i följd och ibland hakar det upp sig rejält. Till 100 dröjde det nästan två år! I början av april kom jag äntligen fram, benbrottet sinkade naturligtvis.
Nu söker jag bil 110. Började med en ny räkning från 001 vid årsskiftet och har kommit till 34.

Det löjligaste är att jag inte speciellt ofta är ute i trafiken, tvärtom jag söker mig till bilfria, gröna områden. Jag är förmodligen pensionär innan jag kommer till 999!
Det finns de som är alldeles galna, åker in på p-platser o liknande biltäta områden för att kolla. Inget för mig. Dock kul att ha något att göra när jag t ex väntar på bussen.
Och det gäller att inte fuska, den enda man lurar är ju sig själv.
Jag är inte ensam! Det finns t o m hemsida: www.platespotting.com/

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Hannele på Hisingen said...

Hihi, jag kollar siffror lite här och där, men fotar ännu inte ;)

9:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Ett "fotobevis" för varje nummer vore väl något, naturligtvis med datum på bilden. Jag försökte också detta, kom till 37.
Annika

11:37 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele. Det är bara nr 100 som blir fotad än så länge trots att det var inte var rätt bil, återkommer kanske till nr 200.

Annika! Om man ser någon med kameran i högsta hugg i rusningstrafiken är det förmodligen en platespotter men inte jag.
Ibland när jag fastnat på ett nummer en längre tid har jag lust att fota när det äntligen dyker upp.

5:11 em  
Anonymous BiS (=Birgitta i Sorunda) said...

Kurt och jag letar efter 327 just nu. Fast vi får inte vara me, man måste vara ensam för att få vara det(på platespottarnas sida)

7:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Home