Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

fredag, maj 11, 2007

Grönt i Danmark

Under mitt besök i Danmark sken solen hela dagarna. Jag hade alltså mycket större tur med vädret än vad kungen fick vid sitt besök.

Grönskan hade kommit längre i Danmark än här hemma och de räknade med att grönskan var tre veckor tidigare än normalt.

Syrenerna blommade, hos min syster blommade Forsythian. Tror det är första gången som jag sett den blomma.
Vi besökte en plantskola. Gissa om jag är lycklig som slipper omplantera alla dessa pelargonier.
Från bussfönstret njöt vi av de gula Rapsfälten.

Grönt är skönt!
Forsythia, under busken ligger Sigurd och njuter av skuggan

Pelargonier i långa banor

Rapsfält, sett från bussfönstret

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vem är Sigurd? Katt eller hund?
Annka

12:34 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Vackert, rapsfält är fint.

12:27 fm  
Blogger Ingrid E said...

Annika! Nu vet du vem Sigurd är! En dansk sötnos.

Hannele! Ögongodis för vintertrötta ögon!

10:34 fm  

Skicka en kommentar

<< Home