Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

onsdag, juli 13, 2011

Årets Dylanturné Odense o Borlänge

Så har då Bob Dylan varit här igen. Denna gång utomhus, precis som jag vill ha det.
Konsert 1 var i Odense 27 juni i Den_Fynske_Landsby , konsert 2 på Love and Peacefestivalen i Borlänge.
Båda konserterna var mycket bra med ett klart + för Odense. Vilken fin arena och så nära honom vi var.
Mycket bra framföranden. Tyvärr vågar jag ej ha med riktig kamera på konserterna o mobilbilderna blir ju tyvärr ej så bra men kul som ett minne.
Samspelet mellan Bob o Donnie Herron är mycket bra. Donnie driver på och gör Dylan på gott humör.

Många gånger mitt på scenen och vi fick ovanligt många låtar med Dylan på gitarr. Gillas!
Charlie Sexton är tillbaka på gitarren. Tycker jag mycket om. Han är klart roligare än den tidigare gitarristen.



Nytt för i år o Odense var att han lutade sig mot mikrofonstativet och körde lite benspark (dans?). Gillas!



Kul att också lyssna på Dylan i Borlänge även om platserna inte var lika bra. Mycket yngre publik där men de kan sin Dylan!

Etiketter: , ,

3 Comments:

Blogger NinaH said...

Förstår du hade trevligt!;-)

10:59 em  
Blogger Ingrid E said...

Nina! Det var mycket trevligt att höra en väldigt bra och pigg Bob Dylan.
Idag är jag extra glad för han kommer till Sverige i november och med Mark Knopfler.

3:03 fm  
Blogger Hanneles bokparadis said...

kul!

9:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home