Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, november 02, 2010

Medalskörd

Har varit på arbetet och gått utbildning. Därigenom fick jag en brosch till att sätta på min pennficka så det fick bli ett nytt sådan.
Finast tycker jag den blåa broschen är. Den är från sjukvårdsbiträdesutbildning i Göteborg, någon gång på 70-talet. Den andra stora nålen är från USK-utbildningen på Edsviken här i Danderyd.
De små broscherna är utbildning på min avdelning - av personal för personal.
Igår gick jag en halvdag med arbetsterapeut och sjukgymnast för att se hur deras arbete är, lokaler och arbetsredskap. Dessutom fick jag möjlighet att föra fram lite åsokter.
En mycket givande halvdag!
Inte världens bästa bilder. De är tagna med min mobil.

3 Comments:

Blogger Hanneles bokparadis said...

väldigt vad du har det trångt på fickan

P.S.
Det gör inget, om stearinet finns kvar i värmeljusen, när man slänger dem i återvinning..

10:12 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid Nu så är jag rätt kry igen om än något slak..
Men ser på dina fina medaljer kul att ha dem man har ju mycket minnen i samband med dem med förstår jag. Sen syns det ju med vad och vem man är nästan brukar väl sitta en namnskylt med på den fickan vill jag minnas från mina lasarettsbesök..

10:25 fm  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Trångt om saligheten!

Filifjonkan! Namnskylten har jag en stickers med stora bokstäver som sitter för sig, här får den inte plats.
Skönt att du kryar på dig, hoppas krafterna återkommer snart.

4:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home