Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, juli 07, 2009

Lådvin

Håller på att prova systemets vin på kartong som rymmer en liter. Jag har en bit att gå från systemet och det är tungt att släpa på flaskor och trelitersboxarna är för mycket, så jag började prova vin på detta viset. Det finns flera sorter och olika varianter av förpackningar. Ofta är de riktigt billiga men det är absolut inget fel på vinet. Riktigt gott, dock var det vita som jag provade ingen höjdare.
Av de som som jag provat hittills är detta det godaste.

15 Comments:

Blogger Anna tassar in.. said...

Mmm visst kan billiga vin vara nog så goda..jag har ju en del på lager av Bags från min semester utomlands..så jag behöver väl inte köpa på något år eller så..men så bra att veta att det faktiskt är ok att köpa så här..

Jag önskar dig en härlig tid med besök o kanske Fjäderlätta steg då..:)

12:35 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Gott vin som duger mer än bra för mig.
Hoppas få samma tur med vädret som du så att det blir skärgårdsbesök.

1:02 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. Ja lådvin går rätt bra ibland. Visst är det tungt att bära hem (tips en sån där kärra a dra maten i du vet den heter DRAMATEN med som teatern)
Lite lättare då kanske. Aha ser att du inte gillade det vita har inte provat vitt på låda men aktar mig nu då. Jag dricker sällan vin numera faktiskt vet inte varför egentligen det bara blir inte

1:40 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Än så länge klarar jag mig utan dramaten.
Någon stor tänkare har sagt att livet är för kort för att dricka billigt vitt vin så jag fortsätter där med boxen Foot of Africa.
Filifjonkan vet väl att vin är bra mot demens? Daglig intag av ett glas till maten är bara bra.

2:15 em  
Anonymous Ingrid said...

Det verkar ju riktigt vettigt att de kommer med lite mindre paketer i vin.
Det får jag också prova.
Kram Ingrid

8:00 em  
Blogger NinaH said...

Vi provade sorten & modellen vid picnic förra veckan. Rätt gott faktiskt!

8:50 em  
Blogger Ingrid E said...

Ingrid! Skönt slippa de tunga flaskorna o gott är det också.

Nina! Bra att du har samma erfarenhet.

9:46 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

hahah Ingrid det var ju en bra orsak bra mot demens då är det nog bäst att Filifjonkan genast skaffar ett par lådor eller flaskor känns som man har Alzeimer light jämt numera ju..skratt.

3:33 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Jag blev så pass sugen på lite vin..jag tar lite..du märker nog inte det..:)

6:41 em  
Blogger Anna tassar in.. said...

Jag kan bjuda igen..vad säger du om en flaska Rocca di Montemassi..

6:41 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Viktigt tänka på hälsan så iväg till systemet!

Anna! nackdelen med bara en liter är att det går åt. Du får prova i helgen när jag köpt nytt.

7:38 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Skall dit idag men det blir likör fniss

12:51 em  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Du köpte väl också vin när du ändå var där? Kan inte garantera att likör är lika hälsosamt.

11:04 fm  
Blogger Hannele på Hisingen said...

Vi köper ½ flaskor ibland.

P.S.
Rester kan frysas till såser.

11:52 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele! Även jag köper halvor ibland men detta vin bör du prova. Rester?

8:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home