Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

torsdag, juni 28, 2007

Dagens fynd

Denna lilla vas/kanna, Bing o Gröndahl, ville följa med mig hem när jag besökte Röda Korsets butik här i Danderyd idag. 30 kronor stod det på den. Det visade sig att just nu är det halva priset på det mesta i affären så jag skulle alltså få den för 15 kr! En Selma kändes mer OK för min del.
Tyckte jag var värd den för idag har jag varit duktig. Rensat mitt källarförråd från en massa skräp, mest tomma kartonger. Fixat nya nycklar till lägenheten och det var när jag hämtade dem som jag passade på att besöka Röda Korset. Dessutom hade jag tur och klarade mig från regn under min cykeltur. Riktigt aprilväder idag.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Grattis till det verkligen fina fyndet,
vilken underbar blomstervas.

7:28 em  
Anonymous Anonym said...

Oh, danskt porslin är så vackert. Du var säkert värd den!
Annika

7:43 em  
Blogger Ingrid E said...

Hannele o Annika! Tack!
Jag älskar danskt porslin. En av mina favoritaffärer är Konglig Dansk på Ströget, Köpenhamn. Bara gå omkring och njuta av det vackra.

8:39 em  
Anonymous Anonym said...

Vilket fynd! grattis!

12:16 fm  
Blogger Ingrid E said...

Annebelle! Tack!

1:46 em  
Blogger Kloka Theres said...

Hej. Hittade din sida av en händelse när jag söker på danskt porslin. Tänkte bara fråga om du vet något om en teservis som är märkt med BR DENMARK samt initialerna EH? Jag har nämligen fått en sådan av mina föräldrar och de fick den i lysningspresent på 60-talet. Hittar den ingenstans.
Den är ljusgrön med ränder "som känns" nedtill.

9:13 em  
Blogger Ingrid E said...

Theres! Tyvärr, kan inte tillräckligt om porlin för att kunna hjälpa dig.

5:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home