Min bilder
Namn:
Plats: Danderyd, Stockholms län, Sweden

tisdag, juni 30, 2009

Plate spotting

Min lilla aktivitet att kolla in bilplåtar fortsätter. Från 001 till 999 ska man få ihop det i nummerföljd och inget fuskande! Platespotting kallas denna lite märkliga aktivitet och har naturligtvis en egen sida på nätet. För mig tar det ungefär två år för varje hundratal. Passerade 200 för någon månad sedan och fortsätter, har redan kommit till 211.
Varje år börjar jag också om från 0 för att se hur långt jag kan komma under ett år. Det varierar mycket men ser ganska bra ut för i år. Kul att ha något att göra när man väntar på bussen eller liknande och måste stå i biltrafiken.

Etiketter:

7 Comments:

Blogger Anna tassar in.. said...

Vad kul..himmel kanske ska vi börja med det är du..så pass mycket som vi flänger på vägarna..Ingrid passa dig snart kommer jag upp och ställer till det i huvudstaden..bäst du ser upp..:)

4:25 em  
Blogger Ingrid E said...

Anna! Har man väl börjat kan man inte sluta. Perfekt för dig som är ute i trafiken.
Kul att Stockholm får den äran! Hoppas att stan fortsätter visa sig från sin soliga sida.

5:29 em  
Blogger Filifjonkan 1 said...

Hej Ingrid. Nu så är min semester över för denna gång Skönt har det varit främmande har jag haft och ute o rest inom Sverige har jag med varit bara några dagar i taget.Ett och annat slott har jag sett en och annan butik har besökts med badstränder och altaner har nyttjats så man känner sig nu rätt nöjd med semester. Det var en ovanlig sysselsättning fast en kul idé tycker jag. Men det tar tid det kan jag tänka mig.Hoppas allt är väl med dig och att du får en skön onsdag

4:53 fm  
Blogger NinaH said...

Hm...Det här får man ju kolla in.... Hm... hur det går till... Hm... Låter lite som det vi som barn ägnade oss åt då vi satt på telefonskåpen & samlade numren på bilarna som körde förbi på vår gata som tillika var vägen till Stockholm!;-) Då kunde man också samla på bilnummer med A, AB, C osv, ju.... ;-).... Särskilt söndagskvällar gav fin utdelning!;-)...
Men det här är säkert något mycket mer sofistikerat än vårt enkla kretande...?.....;-)....

9:38 em  
Blogger Hannele på Hisingen said...

hihi, jag hoppar över denna aktivitet.
Minns när jag satt med min lillebror vid vägkanten och skrev upp registreringsnummer, på den tiden de avslöjade ursprunget.

11:55 fm  
Blogger Ingrid E said...

Filifjonkan! Roligt att semestern har varit bra. Välkommen åter! Platespotting tar ingen tid, den gör man när man ändå är ute bland bilar.

Nina! Man får anpassa lekarna till verkligheten. Nu är det lättast med nummer för det är så svårt att se skillnad på bilmärken.

Hannele! I min barndom räknade jag bilmärken. Volvo brukade vinna.

4:09 em  
Blogger Ingrid E said...

Birgitta BiS!
Birgittas kommentar har försvunnit. Mycket synd för det är Birgitta som fick mig att börja med detta. Hon är redan på 327 så jag är långt efter även om jag nu är på 212.

4:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home